אקלים חברתי | כיצד להסתגל למשבר האקלים בלי להשאיר אף אחד מאחור
-
₪
לחצו על "הוספה לעגלה" להמשך
כמענה חלקי לכך, מחקר זה מציג מיפוי של ההבדלים בסיכוני האקלים הנשקפים לרשויות מקומיות שונות, כתוצאה משילוב בין סכנה מוגברת באזורים מסוימים לבין פגיעות רבה יותר של יישובים כאלו ואחרים. המסקנות מהמיפוי מדגימות היטב את ההתפלגות הלא-שוויונית של השפעות שינוי האקלים הצפוי בארץ. חלקו האחרון של המחקר כולל הצעות לצעדי מדיניות שיתרמו להפחתת החשיפה לסכנות ולפיתוח חוסן אקלימי, על מנת להקטין את הפגיעות של פרטים, קהילות ואוכלוסיות למשבר ולהגן עליהם. ההמלצות מיועדות לוודא שרשת הביטחון שישראל פורסת מול סיכוני האקלים שעומדים לפתחה תכסה גם את האוכלוסיות הפגיעות יותר, תותאם לצרכיהן, ותהיה צפופה מספיק כדי ששום אוכלוסייה לא תישאר בלי מענה
-
זמן אספקה ותנאי רכישה• זמן אספקה: עד 21 יום.
• החברה לא תהא אחראית לכל איחור ו/או עיכוב באספקה ו/או אי-אספקה, שנגרמה כתוצאה מכוח עליון ו/או מאירועים שאינם בשליטתה.
• משלוח המוצר יבוצע לכתובת שנמסרה ע"י הלקוח בעת הרכישה, ואין באפשרות הלקוח לאסוף את המוצר ממשרדי החברה.
• מחיר המוצר אינו כולל את עלות המשלוח. -
מדיניות החזרת מוצרים• ניתן לבטל את העסקה באמצעות פניה טלפונית או בדואר אלקטרוני לשירות הלקוחות של החברה. ביטול העסקה יהיה בתוקף אך ורק לאחר קבלת פקס או דואר אלקטרוני מהחברה המאשר את הבקשה לביטול העסקה. במקרה שהביטול אושר – יש להשיב את המוצר לחברה כאשר כל העלויות הכרוכות בהחזרת המוצר תחולנה על הלקוח. החזרת המוצר תיעשה כשהוא באריזתו המקורית בצירוף החשבונית המקורית ושעדיין לא חלפו 30 יום מתאריך רכישת המוצר.
• בעת ביטול עסקה עקב פגם במוצר או עקב אי התאמה בין המוצר שהוזמן למוצר שסופק, כספו של הלקוח יושב לו תוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול ולא ייגבו דמי ביטול מהלקוח. המוצר יוחזר להוצאה על חשבונה.
• בעת ביטול עסקה שלא מהטעמים המנויים לעיל, כספו של הלקוח יושב לו תוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול, למעט דמי ביטול בשיעור של 5%. המוצר יוחזר להוצאה על חשבון הלקוח.
• ניתן להחזיר ספר במצב חדש, שלא נפתח, דפיו אינם מקופלים או מקומטים וכריכתו במצב חדש.
ישראל אינה ערוכה באופן מספק לסיכוני אקלים, לא בגיבוש התוכניות הרלוונטיות ובוודאי לא בהטמעתן בשטח. בין הסיבות לכך ניתן למנות היעדר מודעות, תת-תקצוב של הטיפול בנושא, היעדר חוק המסדיר את ההתמודדות עם משבר האקלים ברמה הלאומית, מחסור בידע והיעדר גוף או גופים מתכללים שיש להם אחריות וסמכות לתכנן ולאכוף פעולה בתחום. על אף שהמדינה יצרה מספר גופים ומנגנונים שאמורים לתת מענה למשבר האקלים, היא טרם הציבה אותו במקום מרכזי בסדרי העדיפויות שלה או גיבשה מדיניות כוללת לגביו.
כמענה חלקי לכך, מחקר זה מציג מיפוי של ההבדלים בסיכוני האקלים הנשקפים לרשויות מקומיות שונות, כתוצאה משילוב בין סכנה מוגברת באזורים מסוימים לבין פגיעות רבה יותר של יישובים כאלו ואחרים. המסקנות מהמיפוי מדגימות היטב את ההתפלגות הלא-שוויונית של השפעות שינוי האקלים הצפוי בארץ. מיפוי ההבדלים מיועד לסייע למדינה ליצור סדרי עדיפויות בתקצוב ובהפניית משאבים לרשויות השונות, באופן שיאפשר לה לספק מענים מתאימים לצרכים של כל אחת מהן ולהעניק לכלל האוכלוסייה הגנה נרחבת ממשבר האקלים. ניתן להרחיב בעתיד את המחקר ולמפות באופן דומה סיכוני אקלים נוספים הנשקפים לישראל, כגון הצפות, שריפות, עליית פני הים ועוד.
חלקו האחרון של המחקר כולל הצעות לצעדי מדיניות שיתרמו להפחתת החשיפה לסכנות ולפיתוח חוסן אקלימי, על מנת להקטין את הפגיעות של פרטים, קהילות ואוכלוסיות למשבר ולהגן עליהם. ההמלצות מיועדות לוודא שרשת הביטחון שישראל פורסת מול סיכוני האקלים שעומדים לפתחה תכסה גם את האוכלוסיות הפגיעות יותר, תותאם לצרכיהן, ותהיה צפופה מספיק כדי ששום אוכלוסייה לא תישאר בלי מענה. זאת, מתוך הכרה באופן הלא שוויוני שבו השפעות וסכנות משבר האקלים מתחלקות בציבור. כיוון שהשפעות המשבר מתפרסות על קשת רחבה של תחומים, לא ניתן להסתפק ביישום פתרון מדיניות אחד, אלא יש צורך באימוץ והטמעה של שורת צעדים במספר זירות מרכזיות. המחקר ממליץ על מספר כלי מדיניות אפקטיביים שמתבססים על שני אפיקי פעולה משלימים. האחד הוא תפקידן החשוב של הרשויות המקומיות בהתמודדות עם המשבר, כגורם הנמצא הלכה למעשה בשטח ומכיר אותו היטב. השני הוא שורת צעדים ברמה הלאומית, שיבטיחו שגם רשויות חלשות יותר ייערכו כיאות למשבר, וכן מסגרות ומנגנונים לטיפול באתגרים כלל-ארציים.
תודה על השיתוף
הצטרפו לרשימת המתנה לחזרה למלאי
הצטרפות לרשימת ההמתנה בוצעה בהצלחה.
אנו נשלח אליכם מייל כאשר הפריט יחזור למלאי.